dunyadan
Aktif Üye
Kongo’da Yüzen Papazlar Yoğun Nehir Boyunca Gezici Sürüleri Takip Ediyor
MBANDAKA, Demokratik Kongo Cumhuriyeti — Hoparlörlerden şafaktan beri cıvıl cıvıl cıvıl cıvıl cıvıl cıvıl bir müzik geliyordu, ancak sabah 8’de, parlak renklere boyanmış teknede Kongo Nehri boyunca demirleyen biri duraksadı ve bir papaz mikrofon aldı ve kıyıda kolayca işitilen bir ciltte vaaz etmeye başladı.
“Cennete gideceksin,” diye söz verdi, bütün gece Super Malou Express teknesinde parti yapmaktan yorulmuş, gözleri şişmiş sürüsüne. “Ayrıca – arabalar ve evler alacaksınız!”
Demokratik Kongo Cumhuriyeti’nin başkenti Kinşasa’ya bir haftalık yolculuk için yavaş yavaş yolcu alan teknenin güvertesinde uzun adımlarla ilerleyerek yaklaşık yarım saat boyunca mesajını iletti. O konuşurken, sabah güneşi, aşağıdaki parıldayan nehirde süzülerek geçen uzun, ince pirogueların -el oyması kanoların- gövdelerini aydınlattı.
Karada, Fifi Bale Mombonde, papazın kendi dinini yaymasının kızı Annie’yi uyandırmayacağını umarak yatağında yatıyordu. Evi, Super Malou Express’in rıhtımının hemen yanındaydı, bu yüzden o varsayılan olarak yüzer seferlerinin müdavimiydi. Tropikal ormanlarla çevrili bir ekvator şehri olan Mbandaka’da teknenin limanda olduğu hemen hemen her gün gerçekleşti.
Ibenge’de baleinière’in ayrılmasını bekleyen yolcular. Teknelerin balinalarla hiçbir ilgisi olmamasına rağmen, kelime “balina tekneleri” anlamına gelir. Kredi… The New York Times için Nanna Heitmann
“Bazen kalkıp dinliyorum,” dedi Bayan Mombonde. Papazların isimlerini bilmese de, seslerinin çoğunu tanımış ve dualarını o kadar çok dinlemişti ki, kelimeleri ezbere biliyordu. “Bazen sadece yataktan dinliyorum.”
New York metrosunda veya Nijerya ve Gana’da otobüslerde olduğu gibi, Demokratik Kongo Cumhuriyeti’ndeki evanjelik papazlar kiliselerinden döküldü ve her zaman hareket halindeki cemaatlere haberi yayıyorlar.
Kiliseler uzun zamandır Kongo’da güçlü bir güç olmuştur. En büyüğü olan Roma Katolik Kilisesi, seçim yıllarında, on binlerce sadık hayranının anketleri gözlemlemek ve herhangi bir oylama hilesi hakkında rapor vermek için ülke çapında dışarı çıktığı seçim yıllarında büyük bir güce sahiptir.
Milyonlarca Kongolu, Belçika sömürge hapishanesinde ölen saygın kurucusunun adını taşıyan Kimbanguist kilisesinin üyeleridir. Ve ülkedeki Pentekostal kiliselerin sayısı son birkaç on yılda patladı.
Kongo’nun çoğunda hayat, ülkeye adını veren nehir etrafında şekillenir ve bu nedenle birçok papaz ruhları için balık tutmaya gittiği nehirdedir. Başkent Kinşasa’dan kuzeydoğuya uzanan nehrin uçsuz bucaksız yayı boyunca ve ülkenin doğusunda tekrar güneye doğru bükülmeden önce yoğun yağmur ormanlarının içinden geçerler.
Birçok kişinin Havari dediği José Sumpi, Mbandaka’daki limanda Ibenge gemisinde. Kredi… The New York Times için Nanna Heitmann
Kongo’daki su bazlı papazların çoğu ticaretini nehirdeki “balina tekneleri” anlamına gelen birçok baleinierinde yürütür, ancak bunların balina avcılığıyla hiçbir ilgisi yoktur ve “Moby Dick”e ilham veren gemiye hiç benzemezler.
Geniş, dizel yakıtlı baleinierler, Kinşasa’dan Mbandaka ve Kongo Nehri üzerindeki son gezilebilir liman olan Kisangani gibi yukarı akıştaki kasaba ve şehirlere kaç kişinin ulaştığını gösterir.
Birçoğunun Havari dediği José Sumpi, vaazını Ibenge olarak bilinen thebaleinière’de yapıyor. Mbandaka’da geçen bir günde, hırpalanmış, deri kaplı İncil’inin fermuarını açıp kotunun üzerine koydu, teknenin mürettebatının bazı üyeleri, nehir yukarı, mütevazı balıkçı kasabası Makanza’ya giden 140 millik yolculuğa hazırlanmak için onarımlar yaptı.
İzinli ekip üyeleri hamaklarda sallandı. Motorun yanında, geminin maskotu olan bir maymun, mazotla kaygan tahtalara sıçradı ve kaydı.
Sn. Sumpi’nin İncil’i ve bir vaiz olarak geçirdiği otuz yılı belgeleyen fotoğraflar. Kredi… The New York Times için Nanna Heitmann
Bay Sumpi’nin İncil’inden, kendisinin ifadesiyle, “efendinin hizmetinde” geçen otuz yılı belgeleyen fotoğraflar ortaya çıktı – bir fotoğrafı bir çocuğu kutsarken, bir diğeri onu hastaları ellerine koyarken gösteriyordu. Ancak tüm fotoğraflar, Mütevazı bir Pentekostal kilisesi olan Söz Bakanlığı’nın bir şubesi olan kilisesinin sağlam zemininde dururken çekilmiş, toprakla uğraşan hayatındandı.
Neden Ibenge’de hiç fotoğrafı yoktu? Belki de gemideyken poz vermek için duramayacak kadar vaaz vermekle meşgul olduğu içindir.
“Geceleri vaaz ediyorum, gündüzleri vaaz ediyorum,” dedi, rüzgar nehir kıyısındaki palmiye yapraklarını karıştırırken. “Her zaman vaaz veriyorum.”
Ibenge’nin onarımları kısa sürede tamamlandı ve iki günlük Makanza yolculuğuna, ya da en fazla üç günlük yolculuğuna başlamak üzereydi, ancak “bu Tanrı’nın sorunu,” dedi Bay Sumpi.
Ibenge’de yaşayan bir maymunu tutan bir yolcu. Kredi… The New York Times için Nanna Heitmann
Bay Sumpi ve Ibenge ayrıldıktan kısa bir süre sonra, parçalanmış brandaları olan eski bir tekne yanlardan geçti, bir kadın duman püskürterek motora yakıt döktü. Sonra bir diğeri, alt güvertede görünen, sarı plastik küvetlerle nehir suyunu boşaltan iki adam.
Kadınlar kürek çeken pirogue’lar, gölet veya manyok yaprakları ile neredeyse su hattına kadar indiler, yoğun pazarlarda satmak için, kilometrelerce tropik ormandan sonra, sanki hiçbir yerden yokmuş gibi nehrin kıyısında ortaya çıkacaktı.
Baleinière’lerin yolcularının çoğu aynı zamanda tüccardır ve satmak için nehir yukarı balyalar taşır.
Birkaç papaz, günahların bağışlanması ve sonsuz yaşamla ilgili olağan mesajların yanı sıra, refah ve sorunsuz ticari işlemlerin ilahi mesajlarının baleinière’lere iyi geldiğini söyledi. .
Bazı papazlar, kısmen Tanrı’nın sözünü paylaşmak, kısmen biraz fazladan para kazanmak için seyahat ettiklerinde Pentekostal Hıristiyanlığı vaaz etme konusunda bir yan çizgisi olan tüccarlardır.
Yıldız ışığında Mbandaka’daki liman. Bay Sumpi, “Geceleri vaaz ediyorum, gündüzleri vaaz ediyorum” dedi. “Her zaman vaaz veriyorum.” Kredi… The New York Times için Nanna Heitmann
Baleinières’teki yolculuklar son haftalarda sürdüğü için, papazların tutsak izleyicileri ve bol zamanları var. Ve cemaatler, hatta tekneye bağlı olanlar ve mutlaka ateşli inananlar olmasa bile, toplama plakası geldiğinde katkıda bulunmaları bekleniyor.
Nehirde kazanabileceği para, orada hayatın zorluklarına alışmış evanjelik bir papaz olan Bionice Ebeke’yi motive eden şeyin bir parçası.
Yolcular günlerce teknelerin sert tahtalarında, kükremesi tüm konuşmaları boğan motordan gelen kalın dumanı soluyarak uyurlar. Yağmur yağarsa ıslanırlar. Gıda sınırlıdır.
Bay Ebeke, zamanının yarısını Mbandaka’nın kuzeyindeki Bomongo kasabasındaki karadaki bir kilisede vaaz vererek geçirir, ancak aynı zamanda her yıl bir baleinière’de yaklaşık 30 yolculuk yapar ve her sabah ve gece üç veya dört günlük yolculukta hizmetler sunar. iki nokta arasında.
“Her yerde çalışırım” dedi Bay Ebeke, 34. “Baleinière’lerde Tanrı’nın sözünü bile duymamış kayıp ruhlar var.”
Kongo Nehri kıyılarında yaşam. Kredi… The New York Times için Nanna Heitmann
İnkarcıların nehirde bir şekilde daha acil olduğunu söyledi, çünkü kısmen geziler çok tehlikeli. Geceleri seyahat etmek teknik olarak yasaklanmıştır, ancak bu nadiren uygulanır. Can yelekleri zorunludur, ancak bu da nadiren uygulanmaktadır. Birçok kaza var.
Geçen Ocak ayında aşırı yüklü bir gemi alabora olduğunda en az dokuz kişi öldü. Şubat ayında, başka bir gemi Kinşasa’dan 60 mil uzakta devrildiğinde en az 16 kişi öldü.
Bay Ebeke, “Her yerde birçok tehlike var,” dedi. “Böylece hayatını kaybedebilirsin.”
Riskler nedeniyle gezginlerin dindar olma eğiliminde olduğunu ve dualarına katıldığını söyledi. Ancak nehirdeki tapanlar tam olarak örnek cemaatçiler değil, diye ekledi.
“İnsanların sizi dinlediği ve size ‘Manevi Baba’ dediği bir kilise gibi değil” dedi. “İnsanlar içer ve diğer yolcuları rahatsız eder. Ve diğer insanlar şöyle der: ‘Bizi rahat bırakın, tüm hikayelerinizi bırakın, adamım. Senin Tanrını istemiyoruz.”
Bunu yaptıklarında, dedi Bay Ebeke, sadece onlara bakıyor, soğukkanlı sesiyle “Tanrı adildir” diyor ve güverteden aşağı iniyor.
Kongo Nehri. Kredi… The New York Times için Nanna Heitmann
MBANDAKA, Demokratik Kongo Cumhuriyeti — Hoparlörlerden şafaktan beri cıvıl cıvıl cıvıl cıvıl cıvıl cıvıl bir müzik geliyordu, ancak sabah 8’de, parlak renklere boyanmış teknede Kongo Nehri boyunca demirleyen biri duraksadı ve bir papaz mikrofon aldı ve kıyıda kolayca işitilen bir ciltte vaaz etmeye başladı.
“Cennete gideceksin,” diye söz verdi, bütün gece Super Malou Express teknesinde parti yapmaktan yorulmuş, gözleri şişmiş sürüsüne. “Ayrıca – arabalar ve evler alacaksınız!”
Demokratik Kongo Cumhuriyeti’nin başkenti Kinşasa’ya bir haftalık yolculuk için yavaş yavaş yolcu alan teknenin güvertesinde uzun adımlarla ilerleyerek yaklaşık yarım saat boyunca mesajını iletti. O konuşurken, sabah güneşi, aşağıdaki parıldayan nehirde süzülerek geçen uzun, ince pirogueların -el oyması kanoların- gövdelerini aydınlattı.
Karada, Fifi Bale Mombonde, papazın kendi dinini yaymasının kızı Annie’yi uyandırmayacağını umarak yatağında yatıyordu. Evi, Super Malou Express’in rıhtımının hemen yanındaydı, bu yüzden o varsayılan olarak yüzer seferlerinin müdavimiydi. Tropikal ormanlarla çevrili bir ekvator şehri olan Mbandaka’da teknenin limanda olduğu hemen hemen her gün gerçekleşti.
Ibenge’de baleinière’in ayrılmasını bekleyen yolcular. Teknelerin balinalarla hiçbir ilgisi olmamasına rağmen, kelime “balina tekneleri” anlamına gelir. Kredi… The New York Times için Nanna Heitmann
“Bazen kalkıp dinliyorum,” dedi Bayan Mombonde. Papazların isimlerini bilmese de, seslerinin çoğunu tanımış ve dualarını o kadar çok dinlemişti ki, kelimeleri ezbere biliyordu. “Bazen sadece yataktan dinliyorum.”
New York metrosunda veya Nijerya ve Gana’da otobüslerde olduğu gibi, Demokratik Kongo Cumhuriyeti’ndeki evanjelik papazlar kiliselerinden döküldü ve her zaman hareket halindeki cemaatlere haberi yayıyorlar.
Kiliseler uzun zamandır Kongo’da güçlü bir güç olmuştur. En büyüğü olan Roma Katolik Kilisesi, seçim yıllarında, on binlerce sadık hayranının anketleri gözlemlemek ve herhangi bir oylama hilesi hakkında rapor vermek için ülke çapında dışarı çıktığı seçim yıllarında büyük bir güce sahiptir.
Milyonlarca Kongolu, Belçika sömürge hapishanesinde ölen saygın kurucusunun adını taşıyan Kimbanguist kilisesinin üyeleridir. Ve ülkedeki Pentekostal kiliselerin sayısı son birkaç on yılda patladı.
Kongo’nun çoğunda hayat, ülkeye adını veren nehir etrafında şekillenir ve bu nedenle birçok papaz ruhları için balık tutmaya gittiği nehirdedir. Başkent Kinşasa’dan kuzeydoğuya uzanan nehrin uçsuz bucaksız yayı boyunca ve ülkenin doğusunda tekrar güneye doğru bükülmeden önce yoğun yağmur ormanlarının içinden geçerler.
Birçok kişinin Havari dediği José Sumpi, Mbandaka’daki limanda Ibenge gemisinde. Kredi… The New York Times için Nanna Heitmann
Kongo’daki su bazlı papazların çoğu ticaretini nehirdeki “balina tekneleri” anlamına gelen birçok baleinierinde yürütür, ancak bunların balina avcılığıyla hiçbir ilgisi yoktur ve “Moby Dick”e ilham veren gemiye hiç benzemezler.
Geniş, dizel yakıtlı baleinierler, Kinşasa’dan Mbandaka ve Kongo Nehri üzerindeki son gezilebilir liman olan Kisangani gibi yukarı akıştaki kasaba ve şehirlere kaç kişinin ulaştığını gösterir.
Birçoğunun Havari dediği José Sumpi, vaazını Ibenge olarak bilinen thebaleinière’de yapıyor. Mbandaka’da geçen bir günde, hırpalanmış, deri kaplı İncil’inin fermuarını açıp kotunun üzerine koydu, teknenin mürettebatının bazı üyeleri, nehir yukarı, mütevazı balıkçı kasabası Makanza’ya giden 140 millik yolculuğa hazırlanmak için onarımlar yaptı.
İzinli ekip üyeleri hamaklarda sallandı. Motorun yanında, geminin maskotu olan bir maymun, mazotla kaygan tahtalara sıçradı ve kaydı.
Sn. Sumpi’nin İncil’i ve bir vaiz olarak geçirdiği otuz yılı belgeleyen fotoğraflar. Kredi… The New York Times için Nanna Heitmann
Bay Sumpi’nin İncil’inden, kendisinin ifadesiyle, “efendinin hizmetinde” geçen otuz yılı belgeleyen fotoğraflar ortaya çıktı – bir fotoğrafı bir çocuğu kutsarken, bir diğeri onu hastaları ellerine koyarken gösteriyordu. Ancak tüm fotoğraflar, Mütevazı bir Pentekostal kilisesi olan Söz Bakanlığı’nın bir şubesi olan kilisesinin sağlam zemininde dururken çekilmiş, toprakla uğraşan hayatındandı.
Neden Ibenge’de hiç fotoğrafı yoktu? Belki de gemideyken poz vermek için duramayacak kadar vaaz vermekle meşgul olduğu içindir.
“Geceleri vaaz ediyorum, gündüzleri vaaz ediyorum,” dedi, rüzgar nehir kıyısındaki palmiye yapraklarını karıştırırken. “Her zaman vaaz veriyorum.”
Ibenge’nin onarımları kısa sürede tamamlandı ve iki günlük Makanza yolculuğuna, ya da en fazla üç günlük yolculuğuna başlamak üzereydi, ancak “bu Tanrı’nın sorunu,” dedi Bay Sumpi.
Ibenge’de yaşayan bir maymunu tutan bir yolcu. Kredi… The New York Times için Nanna Heitmann
Bay Sumpi ve Ibenge ayrıldıktan kısa bir süre sonra, parçalanmış brandaları olan eski bir tekne yanlardan geçti, bir kadın duman püskürterek motora yakıt döktü. Sonra bir diğeri, alt güvertede görünen, sarı plastik küvetlerle nehir suyunu boşaltan iki adam.
Kadınlar kürek çeken pirogue’lar, gölet veya manyok yaprakları ile neredeyse su hattına kadar indiler, yoğun pazarlarda satmak için, kilometrelerce tropik ormandan sonra, sanki hiçbir yerden yokmuş gibi nehrin kıyısında ortaya çıkacaktı.
Baleinière’lerin yolcularının çoğu aynı zamanda tüccardır ve satmak için nehir yukarı balyalar taşır.
Birkaç papaz, günahların bağışlanması ve sonsuz yaşamla ilgili olağan mesajların yanı sıra, refah ve sorunsuz ticari işlemlerin ilahi mesajlarının baleinière’lere iyi geldiğini söyledi. .
Bazı papazlar, kısmen Tanrı’nın sözünü paylaşmak, kısmen biraz fazladan para kazanmak için seyahat ettiklerinde Pentekostal Hıristiyanlığı vaaz etme konusunda bir yan çizgisi olan tüccarlardır.
Yıldız ışığında Mbandaka’daki liman. Bay Sumpi, “Geceleri vaaz ediyorum, gündüzleri vaaz ediyorum” dedi. “Her zaman vaaz veriyorum.” Kredi… The New York Times için Nanna Heitmann
Baleinières’teki yolculuklar son haftalarda sürdüğü için, papazların tutsak izleyicileri ve bol zamanları var. Ve cemaatler, hatta tekneye bağlı olanlar ve mutlaka ateşli inananlar olmasa bile, toplama plakası geldiğinde katkıda bulunmaları bekleniyor.
Nehirde kazanabileceği para, orada hayatın zorluklarına alışmış evanjelik bir papaz olan Bionice Ebeke’yi motive eden şeyin bir parçası.
Yolcular günlerce teknelerin sert tahtalarında, kükremesi tüm konuşmaları boğan motordan gelen kalın dumanı soluyarak uyurlar. Yağmur yağarsa ıslanırlar. Gıda sınırlıdır.
Bay Ebeke, zamanının yarısını Mbandaka’nın kuzeyindeki Bomongo kasabasındaki karadaki bir kilisede vaaz vererek geçirir, ancak aynı zamanda her yıl bir baleinière’de yaklaşık 30 yolculuk yapar ve her sabah ve gece üç veya dört günlük yolculukta hizmetler sunar. iki nokta arasında.
“Her yerde çalışırım” dedi Bay Ebeke, 34. “Baleinière’lerde Tanrı’nın sözünü bile duymamış kayıp ruhlar var.”
Kongo Nehri kıyılarında yaşam. Kredi… The New York Times için Nanna Heitmann
İnkarcıların nehirde bir şekilde daha acil olduğunu söyledi, çünkü kısmen geziler çok tehlikeli. Geceleri seyahat etmek teknik olarak yasaklanmıştır, ancak bu nadiren uygulanır. Can yelekleri zorunludur, ancak bu da nadiren uygulanmaktadır. Birçok kaza var.
Geçen Ocak ayında aşırı yüklü bir gemi alabora olduğunda en az dokuz kişi öldü. Şubat ayında, başka bir gemi Kinşasa’dan 60 mil uzakta devrildiğinde en az 16 kişi öldü.
Bay Ebeke, “Her yerde birçok tehlike var,” dedi. “Böylece hayatını kaybedebilirsin.”
Riskler nedeniyle gezginlerin dindar olma eğiliminde olduğunu ve dualarına katıldığını söyledi. Ancak nehirdeki tapanlar tam olarak örnek cemaatçiler değil, diye ekledi.
“İnsanların sizi dinlediği ve size ‘Manevi Baba’ dediği bir kilise gibi değil” dedi. “İnsanlar içer ve diğer yolcuları rahatsız eder. Ve diğer insanlar şöyle der: ‘Bizi rahat bırakın, tüm hikayelerinizi bırakın, adamım. Senin Tanrını istemiyoruz.”
Bunu yaptıklarında, dedi Bay Ebeke, sadece onlara bakıyor, soğukkanlı sesiyle “Tanrı adildir” diyor ve güverteden aşağı iniyor.
Kongo Nehri. Kredi… The New York Times için Nanna Heitmann